Hoppa till innehåll
Hem » Bloggen » Konsumentens fördumning – hur mat blev komponenter i livsmedelsindustrin

Konsumentens fördumning – hur mat blev komponenter i livsmedelsindustrin

Skicka ett meddelande till oss (via sms)

Man är ju inte alltid på topp. Vissa poddavsnitt är bättre, vissa är sämre. Vi släpper även sämre avsnitt, där vi inte är superengagerade, energiska och ”härliga”. Varför då?

Konsumentens fördumning, hur mat blev komponenter i livsmedelsindustrin och  industrialiseringen av vår mat

Snabbköpen kom 1947. Där började konsumentens fördummning
https://vm.tiktok.com/ZGem49VFW/

Reklam från Konsum från 1956
https://vm.tiktok.com/ZGemwTeEX/
Lagercentralen.Distribution. Distans byggs från konsumenterna

Vid nybyggen av områden kom Ica butiken tidigt in i planeringen. 1964
https://vm.tiktok.com/ZGem4sfef/

1968 hade Ica ”rusta bussen” Dvs en industrialisering av lanthandeln
https://vm.tiktok.com/ZGem4psEg/

Vi har länge distansierat oss från matproduktionen. Redan efter andra världskriget började det. Det är således inget nytt och haringet med EU att göra heller.

Shoutout till Peter och 1krageitaget https://www.instagram.com/1krageitaget

Småbrukarpoddens snackgrupp är lanserad (på facebook). Du hittar den direkt på https://www.facebook.com/groups/724343842855485 eller via Länk i bion.

Bli LilltorpKompis! Gillar du det vi gör? Stöd oss då gärna.
För bara 19 kr i månaden kan du bli LilltorpKompis och stötta oss.

Annars så uppskattar vi om du delar det här avsnittet i sociala medier. Eller om du tar en kompis telefon och subscribar oss i dennes podspelare 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *