Vissa företag gör llt de kan för att locka till köp, att göra själva köpprocessen på webben så enkel som möjligt och sedan så blir det tvärstopp.
Granngården till exempel.
Förra gången vi beställde fick vi en beställning i tre separata försändelser. En hamnade i Junsele och två hamnade i Ramsele. Det är fyra mil mellan orterna.
Nu när vi beställde igen så blev det återigen tre olika försändelser. En försändelse innehöll två grimskaft och en piggborste. Den andra försändelsen innehöll en piggborste. Nu väntar vi på den tredje, försändelsen alltså. Fraktkostnad och kundupplevelse i leveransen verkar de inte ha fokuserat på.
3 lammproducenter är ett ennat exempel. Jag beställde därifrån enbart för de hade Lifesaver lammpasta. Det är slut hos alla andra. Brexit, corona etc har gjort att leveransern stoppat. Hos 3 lammproducenter fanns den i lager och gick att beställa. Men det gjorde den inte egentligen. Inte heller meddelade de oss om det utan vi fick reda på det via Klarn som krediterade oss och då tog vi kontakt med 3 lammproducenter som då drog brexit och corona ursäkten. Inte så mycket fokus på kundupplevelse där heller.
Amazon är nästa. Vi har beställt hinkar i livsmedelsplast som vi verkligen behöver. Tess fick meddelande om att ”underskrift behövs” och att det inte var levererat. Lite märkligt med tanke på att vi bägge var hemma den dagen, att hunden inte reagerat etc. Eller så missförstår jag ”underskrift behövs” och att det egentligen är något annat.
Nog med gnäll, avsnittet avslutas positivt med lite kul grejjer, lyssna så ser (eh, läs märker) du vad!
Podden finns där du hittar poddar i vanliga fall, dvs på Spotify, i Apple Podcast eller överallt annars där du hittar poddar.
Eller så söker du på Småbrukarpodden i din poddspelare. Prenumererar du kan du också kommentera avsnitten och ge oss betyg – förutom att du aldrig missar ett avsnitt. Lägg in oss i din poddspelare!